كيانكيان، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 2 روز سن داره

سفرنامه 5

1393/5/12 15:06
نویسنده : مامان كيان

تعطیلات چند روزه عید فطر سرخیر شد که ما راهی یه سفر کوتاه و البته بیادموندنی بشیم. سه شنبه شب ساعت 11 بهمراه یک گروه دوست داشتنی با تور عازم زنجان شدیم. حدود ده صبح رسیدیم به گنبد سلطانیه و آرامگاه چلبی اوغلی باقیمانده از دوران ایلخانیان. بعد از بازدید رفتیم ناهار و بعدش هم پیش بسوی هتل. عصر از عمارت رختشویخانه و موزه مردان نمکی و بعد از اون بازار زنجان با چاقوهای معروفش دیدن کردیم. شب هم برای شام سری به کاروانسرای سنگی زدیم. و البته همه این مسیرها رو پیاده طی کردیم. زنجان شهر بزرگی نیست و چیزی که توجه من رو جلب کرد یه چهارراه بزرگ بدون چراغ خطر بود و معلوم بود این شهر جمعیت زیادی نداره. ساختمانها همه کوتاه و اطراف شهر کوه ها و تپه ها و باغهای سیب و گردو و ..... شهری بسیار تمیز و دلباز و برای سفر یک روزه ما بسیار دلنشین. صبح پنجشنبه حرکت کردیم بسمت قزوین با هوای بسیار عالی و خنک. ظهر ناهار در یکی از تفریحگاههای جنگلی خوردیم و حدود 4 عصر هم وارد شهر قزوین شدیم. دروازه تهران. دروازه درب کوشک. خیابان سپه. حمام قجر.کاروانسرای سعد السلطنه و بزرگترین آب انباری که تا حالا دیده بودم رو بازدید کردیم. و شب هم هرکس بسویی. صبح جمعه هتل رو تحویل دادیم و سر در عالی قاپوی قزوین. عمارت چهل ستون (البته 36 تا ستون بود روندش کرده بودن میگفتن 40 ستون) رو بازدید کردیم. بعد از ناهار و خوردن قیمه نثار در رستوران اقبالی هم رفتیم به کارگاه شیرینی پزی شیردست و یه عالمه شیرینیهای خوشمزه خوردیم و خریدیم (باقلوا گل و رولی. لوز پرچمی.نان برنجی. نان چایی...). و بالاخره ساعت 3 از قزوین راه افتادیم و ساعت 10 شب هم خونه بودیم. یه سفر بسیار عالی به غیر از گرماهای بعدازظهر و پیاده رویها و اتوبوس سواری با یه فسقلی کم طاقتخندونک و به جز روز آخر که دیگه طاقت کیان تموم شده بود و با همکاری همسفریها کمی آروم بود و خیلی باهامون همکاری کرد بهمون خوش گذشت. اما خوب من به این نتیجه رسیدم که با کوچولوهای یکی دوساله بهترین سفر، سفرهای طبیعت گردی و یا حداکثر یک شهره که کمترین مسیرها با وسیله نقلیه باشه و بیشتر جایی باشه که بچه ها بتونن بدون و تا میتونن شیطونی کنن نه اینکه مثل چند جا که ما رفتیم حوصله راهنما از سروصدا و شیطونی بچه ها سر بره و خواهش کنه ببریمش بیرونچشمک. خلاصه که با تمام کمکهای بیدریغ بابا بهمن و ملاحظاتش بهمون خوش گذشت.

پی نوشت: میخواستم توضیح هرکدوم از دیدنیها رو هم برای اطلاعات آینده بدم ولی دیدم همه جا در موردشون نوشتن و من به یه سفرنامه کوچولو بسنده میکنم.

چند تا هم عکس از این دو روز:

کاروانسرای سعدالسلطنه

مجسمه هایی با استفاده از مواد بازیافتی مقابل عمارت 40 ستون

حسینیه امینی ها با ارسیهایی به اسم نه چشمه و کیان بالای منبرخندونک

آب انبار (بنظر من بسیار زیبا و از لحاظ سازه ای و ملاحظات لازم برای یک مخزن آب فوق العاده بود)

و شیطتنهای کیان در راه بازگشت (رو زمین بند نبود بخدا)

مامان دنیا
همیشه به سفر.عزیزم کیان شیطتت هاش هم دوست داشتنیه. دلم کیک خامه ای خواست ممنون دوست خوبم. کیک خامه ایها هوس برانگیز بود ولی از فکر اینکه اون همه خامه رو بخوری من یکی که احساس میکردم چربیم داره میره بالا
خاله نغمه
Hamishe be safar va khoshi khahare golam, ja manam ke osolan khalie kian joonjoonio sheitoniasham ally boodan doosetoon daram *** مرسی عزیزم واقعا هم جاتون خالی.
مامان سعیده
سلام سلام ...ببه به همیشه به سفر و گشت و گذار ..خیلی عکسای قشنگی بود ، اخری هم که محشر بود ممنون. واقعا تجربه سفر با بچه ها بیش از اون که برای بچه ها جالبه واسه مامان باباها هم یه دنیای دیگه است. پا بپاشون شادی و از دنیای جدید لذت میبری
عمه آزاده
عکسا عالیییییییییی بببببببببببووووووووووووووووودددددددددنننن. فدای این نقلک کوچولوی خودم برم که انقدر صبوره و درعین حال شیطون. از قول من یه فشار حسابی و یه بوسی که حسابی بچسبه به لپاش بکن. ایشالا همیشه سفرای خوب خوب برید و به سلامتی برگردید. عمه جونم انشالله سفرای با شما
زهرا
همیشه به گردش و شادی عزیزم.من شمارو لینک کردم خوشحال میشم شماهم به ما سر بزنی. ممنون عزيزم. مرسي از لينك و حتما بتون سر ميزنم