كيانكيان، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

دل نوشته هاي يه مامان عاشق

من یه همچین مادری هستم

1393/7/26 13:29
نویسنده : مامان كيان
583 بازدید
اشتراک گذاری

من یه مامانم. این فقط یه اسمه. هر کسی میتونه یا حداقل امکانش هست که این اسم رو داشته باشه. اینکه چجور مامانی برای بچه ات هستی بین مامانها فرق میزاره. براش وقت میزاری،‌ خوشحالش میکنی، نیازهاشو میشناسی، از خودت میزنی برای هر لحظه بودن باهاش یا برنامه داری و هر چیزی جای خودشه، یه هدف داری و طبق اون بچه تو تربیت میکنی یا میزاری ببینی دنیا چی برات پیش میاره. به حرف این و اونی یا نمیزاری امر و نهی ها و نسخه پیچی های بقیه رو تربیتت تاثیر بزاره، صبوری، شادی و خلاصه هزار و یک انتظاری که از یه مادر هست رو براورده میکنی یا نه. واقعا مهمه چجور مامانی هستی؟

چند وقتی هست کم حوصله شدم. زود عصبانی میشم و سر کیان داد میزنم. تازه بعضی وقتها اونجا که دیگه به اوج عصبانیت رسیدم اینکه یه ضربه ای هم بهش بزنم ته ذهنمو قلقلک میده (خدا اون روز رو نیاره البته که دیگه تا آخر عمر نمیتونم خودمو ببخشم). دیشب داشتم کتابی رو میخوندم که نوشته بود اگه کارتون به اینجا رسیده بدونید یه مشکلی هست و باید یه فکری به حال خودتون بکنید. اینو میدونستم و اگر بخواین میتونم من باب روشهای بچه داری ساعتها براتون سخنرانی کنم. اون لحظه هم که صبرم تموم شده هر لحظه به خودم نهیب میزنم که مواظب باش مواظب باش مواظب باش....

لحظه های شیرین صبوری و گرفتن مزد این همه صبر هم زیاد داریم. اما سخته یه مامان باشی، مسوولیتهات زیاد باشه، خسته باشی، زندگی رو بهر دست و پا شکستگی جمع کنی و همیشه هم صبور باشی.

اینارو گفتم که بگم به این نتیجه رسیدم که مهم نیست چجور مامانی هستم، آنقدر ایده آلم که زبانزد خاص و عامم یا اونقدر بی تفاوت میزنم که همه بگن خوش به حالش چه دل گنده است، یا دلم میخواد فقط و فقط یه نصفه روز برای خودم باشم و بس و نه همسری باشه نه کاری نه مسوولیتی نه بچه ای؟

اینی که هستم خودمم. دوست ندارم دائم خودمو بازخواست کنم. تلاش میکنم بهتر باشم اما از خودم انتظار بیش از حد ندارم. من یه مادرم با همه فراز و نشیبهاش. من یه مادرم و هیچ حسی برام به اندازه حس مادر بودن شیرین و زیبا نیست. امیدوارم روزی که پسرم این نوشته ها رو میخونه بفهمه که همین که یه مادر باشی یعنی نهایت همه چیز بدونه که تو تمام لحظات حتی در اوج ناراحتی یا عصبانیت عاشقش بودم و هستم و براش بهترینها رو میخوام و من رو همین جور که هستم دوست داشته باشه.

خدایا کمکم کن لایق کلمه مقدس مادر باشم.

پسندها (4)

نظرات (4)

مامان آرمین
26 مهر 93 15:00
خیلی قشنگ نوشتین.وااااااااااااای چقدر چهرتون ناز و مهربون و تودل بروست. ممنون مامانی لطف دارید.. شما هم از نوشته هات معلومه چقدر مامان مهربونی هستید.
مامان دنیا
27 مهر 93 15:43
سلام مامانی نازِ پسر ناز خیلی قشنگ نوشته بودی،تو نمونه ای .آرامش و انعطافت و خیلی دوست دارم ممنون مامان شیمای عزیز. راستشو بخوای تلاش میکنم منعطف باشم ولی خیلی سخته خیلیییییییییی
مامان سعیده
9 آبان 93 22:41
شما مامان فرهیخته و دوست داشتنی هستی و لایق این تقدس ...و کیان جان همه اینها رو خواهد دانست با خوندن این همه دلنوشته عاشقانه قربونت مامانی. همه مامانها برای بچه هاشون بهترینند و امیدوارم تا ابد بهترین بمونند.
خاله نغمه
1 آذر 93 14:07
Maman neshat jooni to layeghe kalameye moghadase madari azizaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam azize delamin ba in akse ghashangetoooon قربونت برم خواهری گلم